Sssht….

Sssht.. kijk eens goed. Daar tussen de oude snoeppapiertjes en tankbonnen in je dashboardkastje. Zie je? Het is een stil verhaal. Een vertelling zonder geluid. Een verhaal dat zonder mooie woorden een plek in deze wereld bewoont. Groots en meeslepend of klein en onverwacht. Misschien heeft het verhaal eeuwenlang gereisd om vandaag jouw hart te raken.

Verhalen fascineren me. Ik ontdek ze tijdens verre reizen, nieuwe ontmoetingen of zomaar in de achtertuin. Ze ontstaan als ik teken, als het krijt afgeeft op mijn vingers en het witte papier. Ze groeien als ik zing of schrijf. Ze boeien en verbazen me steeds weer tijdens mijn werk als masseur. Als er door aanraking en aandacht ruimte ontstaat om te horen wat het lichaam te vertellen heeft. Er is zoveel te ontdekken zonder woorden…

Sssht. Kijk maar. Voel maar. Het verhaal verspreidt zich in de geur van de koffie die je geliefde je brengt. Het gaat schuil in het kloppen van je hart als je naar de sterren kijkt. Soms speelt het tussen je vingers die meetikken op het ritme van je lievelingsmuziek, of verstopt het zich in je voetzolen als je danst. Ik ken er één die leeft in wijnvlekken op de bank. Het verhaal is overal, maar komt tot leven als we stil zijn. Als we zachtjes voelen en zien. Als we haar voeden met onze aandacht, met zomaar een moment. Ssshhht..

Wat is jouw verhaal?

Schrijf je mee?

