De bouwmarkt is dicht!

Het is zondag. En de bouwmarkt is dicht!

Dagen, nee wekenlang wordt ik al achtervolgd. Ik wordt achteropgezeten door een stemmetje dat zegt: je moet iets schrijven! Iets groots en inspirerends! Iets grappigs en wel nu! Op de schaarse momenten dat ik even niets te doen heb springt hij enthousiast zwaaiend met zijn lange armpjes en schrille stemmetje voor me op en neer en roept: NU! NNNUUU!!

Dan vraag je je af, van wie moet dat dan? Van dat stemmetje dus. Het stemmetje van mijn Monkey Mind. Het stemmetje wat Alexander Mooij zo mooi omschrijft in zijn blog, dat je steeds verteld dat het niet genoeg en vooral niet goed genoeg is. Dat het meer en beter moet.

Dus sleur ik mezelf van de bank af en nestel me achter mijn laptop. En dan blijkt die Monkey Mind  me toch een wispelturig type te zijn! Dan is het opeens: ‘Wie zit er eigenlijk op jouw verhalen te wachten? Wat heb jij nou voor leuks of interessants te vertellen? En vooral: wat denk je hiermee te bewijzen?’.

Lekker.. daar zit je dan. Het stemmetje is zo schril en doordringend dat de mooie woorden en stille verhalen zich bevend om de hoek verschuilen. En het enige wat je nog zo nu en dan zijn gezicht laat zien is de conclusie die ik deze ochtend trok: het is zondag. De bouwmarkt is dicht.. Wil je eindelijk de ventilator in je badkamer vervangen, is de bouwmarkt dicht.

Ha! Ik besluit dat het nieuws dat de bouwmarkt dicht is goed genoeg is voor vandaag!
Lieve mensen, lieve lezers: de bouwmarkt is dicht! Eat that Monkey Mind!
(Het schrille stemmetje verandert zachtjes in een piepend iets in de verte. Ik vang nog net iets op van: ja maar… je zou iets schrijven. Iets groo…)

Vandaag is de bouwmarkt dicht. Misschien worden voorraden aangevuld of wordt er ergens een balans opgemaakt. Het maakt mij allemaal niet uit, ik hoef het niet te weten. Vandaag bouw ik niets. (Hooguit een schattig optrekje voor mijn MonkeyMind, waar hij lekker kan spelen in de tuin en op zolder, en mij een beetje met rust kan laten.)

Als afsluiting van vandaag: zomaar een liedje over mijn prachtige stad. (In het liedje wordt wel gebouwd, luister maar goed!)

2 gedachten over “De bouwmarkt is dicht!

Schrijf je mee?

