‘The girl who looked into the mirror’

Wie van jullie hier vaker komt weet dat ik veel schrijf over liefde en dan met name liefde voor jezelf. Volledig houden van jezelf. Bij de meesten niet iets wat zonder slag of stoot voor de bakker is. Ook ik heb momenten dat ik mezelf voel afglijden in een drijfzanderig negatief poeltje. En ik betrap mezelf erop dat ik het op zo’n moment heel fijn zou vinden als er iemand anders vanuit het niets zou verschijnen om mij de mooiste vrouw op aarde te laten voelen. 🙂 haha!
Maar ik weet inmiddels: vooral in relaties met anderen is de relatie met jezelf essentieel. Het is in feite de enige echt levenslange relatie die je zult hebben. Dan kan het maar beter fijn zijn. Ik vond dit prachtige filmpje. The girl who looked into the mirror. Ter inspiratie!

Wat als je een relatie hebt gebaseerd op behoefte. De behoefte om je veilig te voelen, geliefd, bijzonder. En wat als die ander dan niet aan die behoefte kan voldoen? Moet de ander dan veranderen? 

Het mooiste stukje vind ik als deze vrouw beschrijft dat de liefde van haar leven pas in beeld kwam toen ze zelf volledig verantwoordelijkheid nam voor zichzelf en besloot het vervullen van haar behoefte niet meer af te laten hangen van een ander.

‘Then James showed up. But I had to show up first.’

